بانك مقالات مرتبط با سئو بانك مقالات مرتبط با سئو .

بانك مقالات مرتبط با سئو

انكر تكست (Anchor Text) چيست و چه اهميتي در سئو سايت دارد؟

سئو در مشهد انكرتكست (Anchor text) يا اين كه تيتر لينك و پيوند و متن لينك و پيوند، كاراكترهايي در يك متن ميباشد كه امكان كليك كردن را داراست و يوزرها را به ورقه‌اي ديگر منتقل مينمايد. وظيفه اصلي انكرتكست، توليد رابطه دربين صفحه ها ميباشد. اين كاراكترها فاكتور مهمي در seo مي‌باشند و براي الگوريتم پنگوئن گوگل، بسيار اهميت دارا‌هستند. امروزه مديران وب سايت‌ها و توليدكنندگان محتوا به اهميت انكرتكست‌ها بيش تر از پيش پي برده‌اند؛ ولي متاسفانه روش درست به كارگيري از اين فاكتور را نمي‌دانند. در‌اين نوشته‌ي‌علمي عملكرد ميكنيم با معرفي گونه هاي Anchor text و يادگرفتن seo آن، به بهينه سازي وب سايت شما امداد كنيم.
انكر در معناي لنگر يا اين كه قلاب ميباشد و درواقع واژه مشخص و معلوم گرديده را به كاغذ‌اي ديگر قلاب ميكند. اين مورد در مقاله‌ها آموزشي زياد حادثه مي‌ افتد. به عنوان مثال وقتي كه در درحال حاضر تايپ كردن متني در رابطه Anchor Text و تاثير آن در بهينه سازي مي‌باشيد، واژه و كلمه «بهينه سازي» ميتواند يك انكرتكست باشد و خواننده گان را به كاغذ مربوطه هدايت نمايد. متخصصان بهينه سازي بر اين باورند كه شايسته ترين دسته متن لينك و پيوند، استفاده كننده را به ورقه‌اي منتقل ميكند كه قضيه شبيه يا اين كه مربوط به متن پيوند داراست. معمولا انكرتكست‌ها با رنگ آبي‌رنگ و با خطي كه تحت متن آن ها موجود است، مشخص و معلوم ميشوند؛ هرچند قابليت و امكان تغيير و تحول رنگ لينك و پيوند موجود هست و بسته به اينكه از كدام كد html استعمال مي كنيد، ميتوانيد كلمه و واژه موردنظر را با underline يا اين كه به طور بي آلايش نشان بدهيد. علت اهميت انكرتكست در بهينه سازي، عبارات كليدي‌اي ميباشد كه ميتواند به شيوه‌هاي متفاوت در متن لينك و پيوند استعمال شود. موتورهاي كاوش با باز‌بيني كلمه ها جان دار در متن‌هاي پيوند، در رابطه محتواي كاغذ اينترنت، تصميم مي گيرند و در برگه نتيجه ها كاوش، آنان‌را اكران مي دهند.


انكر تكست (Anchor Text) چه ميباشد


انكرتكست‌هاي طبيعي و غيرطبيعي چه تفاوتي با يكديگر دارا هستند؟اين دسته لينك و پيوند‌ها خير‌صرفا صفحه ها داخلي وب سايت را به يكديگر لينك و پيوند ميدهند، بلكه في مابين تارنما‌هاي گوناگون نيز لينك برقرار مينمايند. هنگامي كه متن لينك و پيوند متناسب با مورد برگه شما تعيين نشده باشد، اين لينك و پيوند امتيازي براي شما نخواهد داشت. با اين هم اكنون، شما نمي‌توانيد روي آنان كنترلي داشته باشيد و موتورهاي كاوش، به صورت طبيعي آنها را ايندكس خواهند كرد. در مقابل، به كارگيري بيش‌ازحد از انكرتكست به نحوي كه موتورهاي كاوش متوجه شوند كه‌اين عمل به صورت اغراق آميز صورت گرفته ميباشد، از نماد‌هاي توزيع غيرطبيعي متن لينك و پيوند به شمار ميايد و طبق ضوابط گوگل، چنين سايت‌هايي جريمه خواهند شد. ريلكس‌ترين رويه براي به دست اوردن پيوند‌هاي متني طبيعي، ساخت محتواي گرانبها ميباشد تا ديگر تارنما‌ها را به پيوند دادن به وب سايت شما، متمايل نمايد. درك كردن اين نكته ضروري ميباشد كه در شرايطي‌كه يك سري وب سايت با انكرتكست‌هايي يكسان به تارنما شما لينك و پيوند بدهند و لينك و پيوند برقرار نمايند، تارنما شما تحت عنوان مرجعي داراي اعتبار در رابطه آن واژه و كلمه كليدي شناخته خواهد شد.
اشكال متفاوت Anchortext چه مي باشد؟انكرتكست‌ها به عبارتي تگ a در html ميباشند و اما بها يكساني ندارند. به كار گيري از متن‌هاي لينك و پيوند‌ها در پيشين بي آلايش‌خيس بود؛ يعني نشاني وب سايت را با واژه كليدي موردنظر لينك و پيوند مي‌كردند و بر اين مبنا، جايگاه اخذ مي‌كردند. ولي اينك انكرتكست‌ها متنوع‌خيس گرديده‌اند و عدم استعمال درست، موجب پنالتي شدن وب سايت مي گردد. تنوع Anchor Text ها براي كسب امتياز در گوگل ضروري ميباشد. براي با صرفه كردن متن پيوند‌ها، بهتر ميباشد گونه هاي آن را بشناسيد:
1- همگاني (Generic)اين گونه انكرتكست‌ها در متن با عبارت‌هاي آشنا و تكراري مانند «ادامه مقاله»، «طولاني تر بخوانيد»، «اينجا كليك نماييد»، «اينجا برويد»، «اينجا را بخوانيد» شناخته ميشوند. به كار گيري زياد از اين دسته متن پيوند، به بهينه سازي وب سايت ضربه مي زند.
2- اسم تجاري يا اين كه Brandدر حالتي كه از اسم تجاري يا اين كه مارك در متن پيوند به كار گيري فرمائيد، انكرتكست اسم تجاري را به فعاليت برده‌ايد. يكسان بودن اسم تجاري و كلمه و واژه كليدي، براي بهينه سازي تارنما شما خلل توليد خواهد كرد. براين اساس به طور اغراق‌آميز از اسم تجاري خويش تحت عنوان واژه كليدي و متن لينك و پيوند استعمال نكنيد.
3- لخت يا اين كه Naked Link Anchorدر‌اين جور متن لينك و پيوند، كلمه و واژه كليدي به عمل برده نميشود و از url وب سايت تحت عنوان متن و لينك و پيوند استعمال مي شود، به همين ادله با تيتر URL Anchor Text نيز از آن ذكر شده ميگردد. 
4- اسم مارك و واژه و كلمه كليدياين دسته anchor text، كاربردي‌ترين و شايسته ترين جور متن لينك و پيوند، براي اسم‌آشنا كردن اسم تجاري ميباشد. با اين عمل موجب جلب اعتماد بيش تر يوزرها ميشويد.
5- انكرتكست تصوير يا اين كه Image Anchorيكي‌از شايسته ترين روش‌ها براي پيوند زدن به صفحه ها، قرار دادن پيوند در تصوير وبسايت ميباشد. اين مدل متن پيوند‌ها متن ندارند و صرفا از تصوير به كارگيري مي‌نمايند.
6- انكرتكست مفهومي يا اين كه LSI Anchorدر‌اين جور متن لينك و پيوند، به جاي به كارگيري از كلمه و واژه كليدي، از واژه مترادف و هم معني به كارگيري مي‌گردد. اين عمل بايستي با استراتژي صورت پذيرد و در فيس تعيين درست عبارات مترادف و هم معني، نتيجه ها درخشاني خواهد داشت. به كار گيري از «سئو وبسايت» به جاي «بهينه سازي»، نمونه گويايي براي وب سايت‌هايي ميباشد كه در مورد بهينه سازي عمل مي‌نمايند.
7- متن پيوند نسبي يا اين كه Partial Matchدرين طريق، واژه و كلمه كليدي موردنظر، در بخشي از عبارت قرار مي گيرد. اين دسته متن لينك و پيوند معمولا طولاني ميباشد و پسوند و پيشوند و بقيه لغت ها را نيز با واژه اصلي مخلوط مي كند.
8- انكرتكست طولاني يا اين كه Long Tail Anchorگاه كلماتي كه در متن پيوند قرار ميگيرند، بخشي از پاراگراف يا اين كه عبارتي طولاني اند. براي مثال «تاثير به كارگيري خطا از انكرتكست اسم مارك در seo تارنما» مي تواند تيتر لينك و پيوند قابل قبولي براي برگه‌اي باشد كه مطالب آموزشي در رابطه Anchor text دارااست.
9- متن پيوند اصلي يا اين كه Exact Matchدرين مدل انكرتكست، واژه و كلمه كليدي به برگه موردنظر شما لينك و پيوند مي دهد. اين كلمه ها در seo وبسايت اهميت متعددي دارا‌هستند البته استعمال اغراق‌آميز از آنان موجب جريمه‌شدن به وسيله گوگل مي‌گردد.


برچسب: سئو در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۷:۴۸ توسط:sayyad موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :