بانك مقالات مرتبط با سئو بانك مقالات مرتبط با سئو .

بانك مقالات مرتبط با سئو

يك كدام از مهمترين عواملي كه روي سئو وب سايت

سئو در مشهد در‌اين نوشته‌ي‌علمي قصد داريم فراگيري جي تي متريكس را براي شما بازگو كنيم ، ولي در ابتدا بد نيست به يك مقدمه از اين سرويس اشاره كنيم و بدانيم كه gtmetrix چيست و چه كاربردي دارد و به هيچ وجه چرا مي بايست از جي تي متريكس استفاده كنيم.
بهينه سازي در مشهد
مقدمهيكي از مهم ترين عواملي كه روي بهينه سازي وبسايت شما تاثير دارد سرعت بار گذاري تارنما مي باشد ، يعني هرچه صفحات سايت شما زودتر بار گذاري شوند ، هم باعث رضايت كاربراني ميگردد كه از وبسايت شما ديدن مي كنند ، و هم گوگل امتياز بيشتري را براي سايت شما در نظر مي‌گيرد.
براي اينكه بتوانيد ايرادات بار گذاري و سرعت سايت خود را مورد باز‌بيني قرار دهيد و آن را رفع فرماييد ، سرويس هاي زيادي وجود دارند كه يكي‌از معروف ترين و پر كاربردترين آنها جي تي متريكس مي باشد ؛ جي تي متريكس يك سرويس آنلاين براي محاسبه و تست سايت ميباشد كه توسط دو شركت بزرگ گوگل و ياهو و به صورت مجاني ارئه مي گردد و سرعت وبسايت شما‌را به صورت كاملا دقيق اندازه گيري مي نمايد ، البته سرويس هاي آنلاين ديگري هم در اين زمينه وجود دارند ، ولي در كشور ايران اغلب از جي تي متريكس استفاده مي شود به طوري كه نزديك به 45% ورودي اين سرويس از ايران است ، سرعت سايت شما در حين هاي مختلف گوناگون است و در صورتي بخواهيد سرعت وبسايت خود را به صورت دقيق بدانيد ، بايستي چندين بار در دوران هاي زماني گوناگون اندازه گيري شود ؛ به عنوان مثال تعداد بازديد كننده يكي از عوامل تاثير گذار در سرعت بار گذاري سايت است ، همچنين استفاده از هاست اشتراكي هم روي سرعت بارگذاري سايت تاثير داراست (براي اطلاعات بيش تر مقاله ويژگي هاي يك هاست خوب را مطالعه نماييد) ؛ براي اينكه بتوانيد سرعت دقيق تارنما خود را بدانيد و آن را به حداكثر برسانيد ، سرويس جي تي متريكس روش كارهاي خيلي خوبي را به شما ارائه ميدهد كه در زمان روزگار هم تغيير‌و تحول نخواهد كرد ؛ از مزاياي اين سرويس اين است كه بعداز باز بيني وب سايت ، هم اشتباهات وب سايت را شناسايي ميكند و به شما ميگويد ، و هم راهكارهاي رفع ايرادات را به شما ارائه مي‌دهد.
آموزش جي تي متريكسبراي اينكه بتوانيد از جي تي متريكس به كار گيري نمائيد ، كافي مي باشد كه به تارنما gtmetrix.com مراجعه‌نماييد و آدرس وبسايت خود را در آن جا وارد فرمائيد و بعد از آن روي گزينه باز‌بيني كليك كنيد.
اينك كه با جي تي متريكس و اهميت فوق العاده آن در مبحث seo وب سايت و طراحي وب آشنا شديد به سراغ باز نگري قسمت هاي مختلف اين سرويس پر كاربرد مي رويم.
بخش هاي متعدد جي تي متريكس


همانطور كه در عكس بالا مشاهده ميكنيد دو قسمت performance scores و page details در برگه وجود دارند كه در صدر به بررسي اين دو مي‌پردازيم.
Performance scores معياري مي باشد براي سنجش سرعت وبسايت و همان گونه كه مشاهده مي كنيد مشتمل بر دو بخش page speed score و yslow score مي‌شود.
منظور از page speed score سرعت لود صفحه شما در گوگل است كه هرچقدر درصد بالاتري داشته باشد بهتر است ، و همين طور منظور از yslow score سرعت بار گذاري صفحه شما در ياهو مي باشد كه آن هم هرچه درصد بالاتري داشته باشد بهتر است.
اين دو قسمت اطلاعات وبسايت شما را بر طبق الگوريتم هاي دو وبسايت ياهو و گوگل باز‌بيني مي‌كند ، و عواملي را كه سبب كندي سايت و كاهش سرعت وبسايت مي‌شود را شناسايي مي‌كند و منش كارهايي در سمت رفع ايراد به شما ارائه ميدهد ، كه اين عمل تاثير به سزايي روي بهينه سازي سايت شما دارد.
Page details هم همان طور كه مشاهده مي كنيد شامل سه قسمت fully loaded time ، total page size و requests مي شود.
Page load time همانگونه كه از مضمون‌ آن مشخص و معلوم است ، برهه زماني زمانه بار گذاري شدن تارنما را بر حسب ثانيه به شما نشان مي دهد كه اين مورد هم مشخصا هرچقدر كمتر باشد بهتر است.
fully loaded time حجم اصلي ورقه ي تارنما كه آيتم باز بيني قرار گرفته شده است را به شما نشان مي دهد.
Requests هم درخواست هاي ارسالي به سرور را به شما نشان مي دهد كه هرچقدر كمتر باشد فشار كمتري به سرور وارد مي شود و سرعت سايت شما اضافه ميشود.
همان طور كه مشاهده مي‌كنيد قسمت هاي ديگر دربرگيرنده waterfall ، video و history ميشود كه به باز‌بيني اين سه مورد ميپردازيم.
Waterfall يك كدام از اثرگذار ترين ابزارهاي جي تي متريكس محسوب ميشود و سرعت تارنما شما را به صورت چارت نمايش مي‌دهد.


برچسب: سئو در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۰:۱۰ توسط:sayyad موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :