بانك مقالات مرتبط با سئو بانك مقالات مرتبط با سئو .

بانك مقالات مرتبط با سئو

آيا ساختار url بر سئو سايت تاثير مي‌گذارد؟


در نوشته‌علمي‌هاي قبل درباره‌ي ساختار و اجزاي url مطلوب مفصل سخن كرده‌ام. سئو در مشهد اين توشه مي خواهم به تاثير url بر seo بپردازم و شايسته ترين نحوه‌ها و ترفندها را دراين باره بگويم. همينطور در غايت تاثير تغيير‌و تحول url بر seo را آناليز مي‌كنيم.
تاثير url بر بهينه سازي چه ميباشد؟طبيعتا آدرسي كه ورقه شما با آن شناخته ميشود اساسي ميباشد. هم براي يوزرها و هم براي گوگل. بهتر ميباشد آدرسي را تعيين نمائيد كه شعور آن شل باشد و با ديدنش ماشين و آدم هر دو بتوانند محتواي شيت را حدس بزنند. تروتميز كردن نشاني‌هاي وبسايت يك كدام از زيرمجموعه‌هاي سرويس ها seo ميباشد.
او‌لين نكته‌اي كه در زمينه‌ي تاثير url بر بهينه سازي قادر خواهيم بود بگوييم اين ميباشد كه داشتن يك ساختار منطقي، تر و تميز و آراسته منجر ميگردد جنبش خزنده‌ها در تارنما‌تان سريع‌خيس خواهد شد و همين قضيه باعث به سريع‌خيس شدن ايندكس صفحه ها گردد.
بيشتر بخوانيد :  فراگيري عمل با ابزار URL Inspection در سرچ كنسول نو گوگلurl مطلوب چه خصوصيت‌هايي داراست؟

در حالتي كه از سيستم‌هاي مدير محتوا مثل وردپرس به كارگيري ميكنيد، خويش به خويش ساختار url مطلوب را در وبسايت داريد. ساختار نشاني‌دهي اين سيرتكامل سيستم‌ها با يك نظم منطقي تمجيد شده‌است و دسته‌ها و زيردسته‌ها را تشخيص مي دهد. در شكل  به كارگيري از سيستم‌هاي مدير محتواي منحصر به فرد، بسط‌دهنده در هنگام طراحي وب بايستي اين نظم منطقي را فردي‌سازي نمايد. نيكي cms هاي مخصوص اين ميباشد كه ريلكس‌خيس مي توانيد نشاني‌هاي فردي‌سازي گرديده داشته باشيد.
معمولا url مطلوب و با صرفه، طبقه‌بندي و دسته‌بندي داراست. اين قضيه به ويژه درباره‌ي اينترنت‌وبسايت‌هاي فروشگاهي اصلي ميباشد. در‌اين سيرتكامل تارنما‌ها، بهتر ميباشد با نگاه كردن به نشاني url بتوانيم تشخيص دهيم چه محصولي از چه گروهي در شيت ارائه مي شود. از جمله:
example.com/mans-wear/shirts
اين دقيقا يك url با صرفه ميباشد كه هم موتورهاي جست‌وجو و هم يوزرها ميتوانند به نيكي آن را فهم نمايند.
نشاني‌هاي خيره كننده و غريب و مملو‌از كاراكتر، غير وابسته از زمينه بهينه سازي، هنگام اشتراك‌گذاري در كانال‌هاي اجتماعي نيز شكل ناخوشايندي دارا‌هستند و اين ظواهر، سبب ساز مي گردد رغبت يوزرها به كليك كردن كاهش يابد.
اعتنا داشته باشيد كه نداشتن ساختار url مطلوب به معناي اين وجود ندارد كه سايت متبوع نابود ميگردد و هيچ سيرتكامل كارايي بهينه سازي روي آن پاسخ نمي‌دهد! همين شرايط فعلي وب سايت‌هاي بخش اعظمي را ميتوانيد در جايگاه‌هاي بالا مشاهده كنيد كه url هاي تعجب آور و غريب دارا‌هستند. اين جا گشوده به به عبارتي گزاره داراي اسم و رسم اينجانب مي‌رسيم: تيم‌اي از فاكتورها بر seo اثر مي گذارند و تا هنگامي كه تعادل را رعايت فرماييد، مشكلي وجود نخواهد داشت.
با اين درحال حاضر، چه كسي با داشتن يك تارنما عالي و ايده‌آل مخالف ميباشد!؟ پس در حالتي‌كه ميخواهيد ساختار url مطلوب داشته باشيد موارد ذيل را رعايت فرمائيد:
بيشتر بخوانيد :  بهينه سازي فني چه ميباشد و چه گونه انجام ميگردد؟نكاتي كه بايستي هنگام انتخاب url كاغذ رعايت شوند

دسته‌بندي و نظم منطقي را مد لحاظ داشته باشيد.براي بيشتر شدن تاثير url بر بهينه سازي ، عبارات كليدي را باطن نشاني بگنجانيد.ساختاري معمولي، منطقي و تا حد ممكن كوتاه براي نشاني‌ها در لحاظ بگيريد.به مكان اعداد از اسم دسته‌ها استعمال فرماييد.كلمه ها را با خطه فاصله از هم مستقل فرماييد. چنانچه في مابين دو واژه و كلمه، آندر لاين _ بگذاريد، گوگل آنان را پيوسته در حيث ميگيرد.از حروف كوچك به كار گيري نمائيد. گوگل به حروف كوچك و عظيم حساس ميباشد.تا جايي كه ممكن ميباشد اسلش‌هاي / كمتري به فعاليت ببريد.بهتر ميباشد فعل‌ها را معمولي نماييد. به عنوان مثال به مكان working از work استعمال نمائيد.در حالتي كه ساختار url وبسايت را عوض كرديد از ريدايركت ۳۰۱ به كار گيري نماييد.همت نمائيد پسوند پوشه در نشاني اكران داده نشود. به عنوان مثال php را از انتها نشاني حذف نمائيد.گوگل براي باصرفه‌خيس شدن نشاني صفحه هاي پيشنهادهايي ارائه مي دهد كه به عنوان مثال آنان مي‌قدرت به موردها پايين اشاره نمود:
با به كارگيري از فولدر txt دسترسي گوگل را محدود نمائيد. فقط صفحاتي را در معرض ديدش بگذاريد كه مورد نياز ميباشد چشم شوند.با حذف پارامترهاي غير ضروري نشاني را تا حد قابليت كوتاه فرماييد.مدام تارنما را پايين حيث داشته باشيد و هر سيرتكامل url شكسته يا اين كه معيوب را تصحيح فرماييد.بيشتر بخوانيد :  گواهينامه SSL چه چيزي است و چه تاثيري بر seo داراست؟تاثير تغيير تحول url بر seoهنگامي كه نشاني يك برگه را تغيير‌و تحول مي‌دهيد، خزنده گوگل بعداز ورود به تارنما با تعداد متعددي خطاي ۴۰۴ روبه‌رو مي‌گردد. اين زمينه ممكن ميباشد به حذف صفحه ها ايندكس گرديده و بك لينك و پيوند‌هايي كه داشتند سبب ساز گردد. براي پيشگيري از تاثير تغيير تحول url بر seo ، بايستي از ريدايركت ۳۰۱ استعمال فرمائيد.
اين ريدايركت به خزنده‌ها مي‌فهماند كه نشاني شيت عوض شده‌است و بايستي به نشاني تازه مراجعه نمايند.
تگ‌هاي كانونيكال نيز هنگام تغيير‌و تحول url به عمل مي روند. با اين تگ‌ها به خزنده‌ها مي‌فهمانيد كه نشاني اساسي محتوا كدام ميباشد.
تحت عنوان توده‌بندي ميتوانيم بگوييم تاثير url بر بهينه سازي چندان برجسته وجود ندارد. از جمله اين طور وجود ندارد كه با داشتن url نامناسب صفحه ها تارنما‌تان ايندكس نشوند. با اين حالا، نشاني‌هاي كوتاه، پر‌نور و منظم مي توانند تاثير مثبتي روي شرايط كلي سايت‌تان داشته باشند. هيچ كس تا به درحال حاضر از نظم منطقي ضرروزيان نكرده ميباشد پس ساختار نشاني‌هاي تارنما‌تان را آراسته نگه داريد!


برچسب: سئو در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۶:۵۰ توسط:sayyad موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :